• 1.png
  • slajder3.png
  • slajder_2.png

PRZYSTANKI ,,NA ŻĄDANIE" W SIECI AUGUSTOWSKIEJ KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ - obowiązuje od 01.09.2019 r.

 

Przedsiębiorstwo Transportowe NECKO Sp. z o.o. w Augustowie przypomina Pasażerom, iż na terenie miasta Augustowa funkcjonuje 16 przystanków na żądanie. Są one zlokalizowane w następujących miejscach: 

1. Turystyczna/Hotel AmberBay (nr. inwent. 2)

2. Turystyczna/Augustowianka (nr. inwent. 3)

3. 29. Listopada/Śluza (nr. inwent. 11)

4. Westerplatte/Osiedle (nr. inwent. 19)

5. Mostowa/Nadrzeczna (nr. inwent. 22)

6. Mostowa (nr. inwent. 23) 

7. Partyzantów/Boisko (nr. inwent. 26)

8. Partyzantów/Poczta (nr. inwent. 27)

9. Brzostowskiego/Policja (nr. inwent. 30) 

10. Nadleśnictwo (nr. inwent. 41)

11. Augustowianka (nr. inwent. 44) 

12. Zygmuntowska/os. Borki (nr. inwent. 53) 

13. Zygmuntowska I (nr. inwent. 54)

14. Waryńskiego/Bystra (nr. inwent. 55)

15. Waryńskiego/Szosa Lipska (nr. inwent. 57)

16. Westerplatte/Most (nr. inwent. 58) 

 

Przystanki „na żądanie”  to te, na których wsiada lub wysiada niewiele osób albo pasażerowie korzystają z nich tylko w określonych godzinach. Korzyści z wprowadzenia przystanków "na żądanie" to przede wszystkim zwiększenie płynności przejazdu pojazdów komunikacji zbiorowej (brak zatrzymań bez wymiany pasażerów na mało uczęszczanych przystankach) oraz ekologia i oszczędność paliwa (największe spalanie występuje podczas ruszania autobusu).

 

Co warto wiedzieć o korzystaniu z przystanków "na żądanie"?

1. Na przystankach „na żądanie” kierowca autobusu nie zatrzyma się, jeśli żaden z pasażerów nie zasygnalizuje zamiaru opuszczenia pojazdu z odpowiednim wyprzedzeniem, a na przystanku nie ma żadnych osób.

2. Chcąc wysiąść z autobusu na przystanku „na żądanie” należy nacisnąć przycisk „stop” lub „drzwi” (w ten sposób sygnalizujemy chęć opuszczenia pojazdu). Warto pamiętać, aby nie robić tego w ostatniej chwili, już na przystanku, lecz wcześniej -  tak, aby kierujący mógł zatrzymać autobus w strefie przystanku.

3. Chcąc wsiąść do autobusu na przystanku „na żądanie”, pasażer musi być widoczny dla kierowcy – powinien więc stanąć tak, aby kierujący autobusem łatwo mógł go dostrzec (wtedy jest zobowiązany do zatrzymania pojazdu).

4. Oznaczenie NŻ występuje także na rozkładach jazdy – zarówno tych umieszczonych na przystankach, w Internecie, oraz aplikacji augustow.kiedyprzyjedzie.pl, a także wewnątrz pojazdów - na tablicach wyświetlających informację pasażerską. 

5. Przystanki ,,na żądanie" zostały oznaczone również na tablicach informacji pasażerskiej umieszczonych na przystankach komunikacji miejskiej w postaci dużego prostokąta w kolorze czerwonym z napisem n/ż - przystanek na żądanie. 

 

Lokalizacja:

Przedsiębiorstwo Transportowe NECKO Sp. z o. o
16-300 Augustów, ul. Komunalna 3 

REGON:  790192625
NIP:  846-10-03-006

Biuro czynne:  Poniedziałek - Piątek: 7:00 - 15:00
Kasa czynna: Poniedziałek - Piątek: 7:00 - 14:00
ORIKS-TRANS - kontrola biletów:
Komunalna 2 - KODREMPiątek
: 9:00 - 15:00
(785-355-560, orikstrans@gmail.com

Dane Kontaktowe:

Telefon: 87 643 26 85
E-mail ogólny: zkm@necko.com.pl 

 

Marek Sieńkowski - kierownik zakładu: 
sienkowski.marek@necko.com.pl  

Paweł Siedlecki- specjalista ds. komunikacji: 
pawel.siedlecki@necko.com.pl 

Facebook: